Gözenek Nedir?

Deri, insan vücudunun en geniş organıdır. Derinin de kendi içerisinde tabakaları vardır. Gözenekler, derimizde bulunan kıl kökü açıklıklarıdır. Tüm insanların derisinde gözenekler mevcut olup yağ dengesini korur.

Geniş Gözenekler Neden Olur?

Gözenekler cildin nefes almasını sağlayan ve sıkı olduklarında cildin sağlıklı olduğunu gösteren oluşumlardır. Gözenekler bazı faktörlere bağlı genişleyebilir. Bunlar; yaşın ilerlemesi, güneş maruziyeti, yağlı deri yapısı, uygun olmayan makyaj ve temizleme ürünlerinin kullanılması, çevresel etkenler, genetik faktörler ve hormonlara bağlı nedenlerdir.

Cildin üzerinde biriken kir ve ölü deri tabakasının varlığı zamanla cildin gözeneklerinin tıkanmasına neden olur. Tıkanan ve kapanan gözenekler giderek genişlemeye başlar. Geniş gözenekler cildin sağlıklı görünümünü bozmaktadır. Hem erkek hem de kadınlarda geniş gözenekler sorun oluşturabilmektedir.

Yüzdeki Gözenekler Nasıl Kapanır?

Yüzdeki gözenekler, gözenekleri sıkılaştırıcı ürünler kullanılarak küçültülebilir. Özellikle yağlı ciltlerde daha geniş gözenekler olduğu için buna yönelik temizleyici ürünler ve deri sıkılaştırıcı tonikler kullanılabilir. Gözeneklerin kapanması ve küçülmesi için destek olan bu tür cilt bakım ürünlerinin yanında tedavi edici bazı işlemler de yapılabilmektedir. Dermapen-mikroiğneleme yöntemi ile gözenek küçültücü solüsyonların uygulanması, altın iğne radyofrekans tedavisi ve lazer uygulamaları, gözeneklerin tedavisinde kullanılabilen yöntemler arasındadır.

Gözenekleri sıkılaştırmak ve küçültmek için dermatolojik muayene sonrası hastaya özgü tedavi edici yöntemler uygulamakta ve deri yapısına özel öneriler vermekteyiz.

Doç. Dr. Hatice Gamze DEMİRDAĞ

Dermatoloji Uzmanı

Acıbadem Kent Hastanesi - İzmir

Takip Edin
© Dr. Hatice Gamze DEMİRDAĞ.
All rights reserved.
Web Tasarım Bursa Web.

© Dr.Hatice Gamze DEMİRDAĞ. All rights reserved.
Web Tasarım Bursa Web.